söndag 30 januari 2011

Birds, birds, birds ...

Har alltid haft en förtjusning till fåglar.

Tycker dom är vackra, lite halvlustiga varelser.Dom finns i så många färger och former. Men jag håller mig kanske mest till dom små pippifåglarna.


Om jag fick välja ett djur att vara skulle jag nog välja en fågel. Mest för att det vore himla coolt att kunna flyga vart man ville och skåda världen från ovan. Har alltid älskat att flyga, i flygplan alltså, men att få flyga själv ... det vore något.

Trots detta var det inte därför biblioteket nu kallas för "fågelrummet". Allt började med en Sandbergstapet med talgoxar på:


Sen fick min man dille och letade upp varenda fågel vi hade i vår ägo och tyckte som att det kändes bättre om allt var samlat:

aaa

aaa

Min man väntar på att lägga beslag på några te- och mjölburkar, men då får han allt hitta något att byta ut dom med först.


I've always loved birds. They are such beautiful, weird little creatures. If i could pick an animal to be, I would pick a bird. Wouldn't it be awesome to fly where ever you wanted and observe the world from above. I've always loved flying, in an airplane that is, but to fly on your own ... that would be something else. Despite this, it isn't the reason why the library is called "the Bird room". It all started with a wallpaper with the bird Great tit on it. After that my husband started collecting every bird-like thing we owned, just to have them all in the same place. He's trying to steal my kitchen tins too but he'll have to replace them with something else first.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Fina fina tapet! Ha en helgbjudning snart så vi får utforska övervåningen. Var det inte prat om spelkväll?

Kallholmen sa...

Nu börjar det likna nåt med blogginläggen! Äntligen...ni är ju så grymma på att fota så det är ju en njutning. Tack.

Lina sa...

Men skönt, det var den tapeten jag menade! Hade varit jobbigt annars då jag dömt ut de andra... ;)

Kul att du börjat blogga (igen??)!! Fortsätt!!


Vi MÅSTE komma och hälsa på snart!!! Kram